گوشی شیائومی ردمی 7 (Redmi 7)
نوشته شده توسط : رز علینژاد

یکی از جدیدترین گوشی های شرکت شیائومی (Xiaomi) که با قیمتی رقابتی روانه بازار شده و در عین حال از کیفیت مطلوبی بهره می‌برد گوشی ردمی 7 این شرکت (Xiaomi Redmi 7) است. اگر به فکر خرید یک گوشی ارزان و با کیفیت هستید، این اسمارتفون می‌تواند گزینه خرید عالی برایتان باشد. در ادامه این مطلب می‌خواهیم به نقد و بررسی شیائومی ردمی 7 بپردازیم و نقاط قوت و ضعف اصلی آن را مشخص کنیم. بنابراین با ما همراه باشید. برای خرید ردمی 7 کلیک کنید.

 طراحی گوشی شیائومی ردمی 7

باتری پر ظرفیتی که در ردمی 7 گنجانده شده سبب سنگین تر بودن آن نسبت به رقبایش شده است. این گوشی وزنی در حدود 180 گرم دارد. در کنار وزن زیاد شاهد حضور صفحه‌نمایشی بزرگ در این گوشی هستیم که در شاسی ای نه چندان بزرگ قرار گرفته است. این امر به لطف حضور ناچ قطره ای و حاشیه های کم صفحه‌نمایش به وجود آمده اند.

همیشه گوشی‌های خانواده ردمی جزو گوشی‌های باکیفیت و جان سخت بازار بوده و هستند و این را مدیون شاسی فلزی خودشان هستند.

این گوشی در سه رنگ مشکی، قرمز و آبی عرضه می‌شود که ما رنگ مشکی آن را در اختیار داشتیم. فریم گوشی رنگ مات دارد اما در قاب پشتی شاهد طراحی براق هستیم که به‌راحتی لک و اثرانگشت را به خودش جذب می‌کند. به علاوه این قاب پلاستیکی به نظر می رسد که به‌راحتی خط و خش می افتد و توصیه می کنیم که حتما از قاب ژله ای که داخل جعبه دستگاه قرار دارد استفاده کنید. ما رنگ مشکی این گوشی را در اختیار داشتیم که اثرانگشت و کثیفی را به شدت به خودش جذب می کرد. شیائومی ادعا می‌کند که این قاب توسط اسپری نانو مراحل نهایی تولید را طی کرده که به نظر می رسد تاثیر زیادی در جلوگیری از خط و خش و افتادن نداشته است.

خمیدگی هایی که در لبه‌های قاب پشتی دستگاه در نظر گرفته شده سبب راحتی استفاده از آن در طولانی مدت می‌شوند در حالی که می‌توانید به برداشتن راحت تر آن از روی سطح صاف هم کمک به سزایی می‌کنند.

طراحی مدرن از جمله ویژگی‌های گوشی‌های شیائومی و این گوشی به حساب می‌آید و قیمت تاثیری در روند این طراحی برای گوشی‌های ارزان قیمت تر ندارد و شیائومی تبعیضی بین گوشی‌هایش قائل نمی‌شود. یکی دیگر از مظاهر به روز بودن طراحی گوشی حضور ناچ قطره ای بالای صفحه‌نمایش است که این ناچ اندازه خیلی بزرگی هم ندارد.

برای اینکه گوشی مقاومت خوبی در برابر خط و خش داشته باشد شیائومی از گوریلاگلکس 5 برای صفحه‌نمایش استفاده کرده که نشان می‌دهد به این گوشی اهمیت زیادی می‌دهد و ارزش زیادی برایش قائل است زیرا این نسخه از گوریلاگلس در حال حاضر در پرچمداران گران قیمت استفاده می‌شود.

ردمی ۷ بر خلاف ردمی نوت 7 گوشی بسیار خوش دستی است و با وزن مناسبی که برایش در نظر گرفته شده به خوبی می‌توانید ساعت ها با یک دست با آن کار کنید.

 در قاب جلو صفحه‌نمایش قرار گرفته که به لطف ناچ قطره ای و حاشیه های مناسبی که دارد توانسته حدود 82 درصد از قاب جلو را در اختیار بگیرد. ناچ قطره ای اندازه متوسطی دارد و دوربین سلفی را در خودش جای داده است. خروجی صدای مخاطب چسبیده به لبه بالایی گوشی دیده می‌شود و هیچ اثر منفی ای در قاب جلویی ندارد. در حاشیه بالایی صفحه‌نمایش و کنار ناچ سنسورهای نور و مجاورت دیده میشوند که در محیط داخلی به چشم نمی‌آیند. نوتیفیکیشن ال ای دی همانند ردمی نوت 7 در محلی کاملا نامتعارف قرار دارد. این چراغ هشدار دهنده در حاشیه پایینی صفحه قرار گرفته.

در لبه سمت راست کلیدهای ولوم و پاور را مشاهده می‌کنید که جنسی شبیه به هم دارند و کلید ولوم به هم پیوسته است. در لبه سمت چپ درگاه سیم‌کارت قرار گرفته که جنسی از فلز برای بدنه داخلی اش در نظر گرفته شده. با خارج کردن این درگاه از جایش متوجه می‌شوید که پشتیبانی از دو سیم‌کارت و کارت حافظه خارجی همزمان وجود دارد و اسلاتی بزرگ از این درگاه خارج می‌شود.

پایین ردمی 7 دو ریف سوراخ دیده می‌شود که در دو طرف درگاه ارتباطی دستگاه قرار گرفته‌اند. زیر یکی از این درگاه ها اسپیکر و زیر دیگری میکروفون اصلی است. درگاه ارتباطی هم از نوع میکرو یو اس بی در نظر گرفته شده. بالای گوشی جک 3.5 میلیمتری صدا را در کنار درگاه اینفرارد و میکرفون دوم می بینیم.

قاب پشتی میزبان دو لنز برای دوربین اصلی است که در قابی جدا از قاب پشتی در نظر گرفته شده اند و زیر این دو لنز و خارج از این قاب فلش تکی را مشاهده می‌کنید. سنسور اثرانگشت تقریبا در بخش میانی قاب پشتی در نظر گرفته شده.

صفحه نمایش

اگر علاقه ای به نمایشگر های بزرگ ندارید و آنها را مایه دردسر میدانید ، نمایشگر 6.26 اینچی شیائومی Redmi 7 مختص شماست . این دریچه ارتباطی نه آنقدر بزرگ است که برای کار کردن با یک دست به مشکل بخورید و نه آنقدر کوچک است که چشم هایتان را به زحمت بیاندازید تا زوم کند .
این نمایشگر 6.26 اینچی روی پنل IPS LCD سوار شده تا قیمت نهایی این گوشی بیشتر به مذاق مشتری خوش بیاید . البته خبری از کاهش کیفیت تصویر در این پنل ها نیست . برای اطمینان میتوان به رزولوشن 720 در 1520 پیکسلی تکیه کرد که با یک حساب سرانگشتی نشان میدهد هر اینچ از این نمایشگر میزبان 269 پیکسل می باشد که نسبت هب رقبای این اسمارت فون نرخ قابل قبول و رضایت بخشی است .
ردمی 7 نیز از ترند پر طرفدار این روزها عقب نمانده و نمایشگر کم حاشیه با بریدگی نمایشگر (ناچ استایل) را برای طرفداران خود تدارک دیده تا این محصول تازه نفس از طراحی به روز و مدرن چیزی کم نداشته باشد .

دوربین

همانطور که بالاتر نیز اشاره شد، Redmi Note 7 دو دوربین در پشت گوشی دارد که یکی از آنها 48 مگاپیکسلی است و از این نظر در میان رقبا یک سر و گردن بالاتر است. در مقایسه باید اشاره کنیم که به عنوان مثال گلکسی ای 70 که گوشی میان رده سامسونگ است با وجود استفاده از 3 دوربین، اما 32 مگاپیکسل بالاترین میزان سنسور است.

وجود یک سنسور 5 مگاپیکسل عمقی نیز در تهیه عکس های پرتره با دوربین پشتی، به کار می آید که می تواند تصاویر زیبایی خلق کند. همچنین در جلوی دوربین نیز یک دوربین سلفی با سنسور 13 مگاپیکسلی وجود دارد که می تواند نیاز کاربر در زمان سلفی گرفت را نیز به طور کامل برطرف کند.

شیائومی که به استفاده از هوش مصنوعی و خلق دستگاه های کاربردی هوش مصنوعی شهره است در ردمی نوت 7 نیز از هوش مصنوعی خود استفاده کرده است و توانسته به عملکرد مثبت دوربین گوشی کمک شایان و فراوانی کند.

در نور روز کیفیت دوربین نویز کمی دارد و به بیان دیگر از کیفیت خوبی برخوردار است اما ثبت جزئیات در آن به خوبی انجام نمی شود. دوربین در حالت 48 مگاپیکسلی چندان عملکرد مطلوبی ندارد و به نظر این ظرفیت اسمی سنسور باشد و در واقع عملکرد آن خیلی پایین تر از این حرف هاست! به طوری که عملکرد دوربین در یک چهارم سنسور موجود نیز خیلی بهتر از کامل آن است.

 در نور کم ردمی نوت 7 عملکرد بسیار خوبی دارد و می تواند عکس با نور مناسب، نویز کم و همچنین رنگ های زنده به شما تحویل دهد. هرچند عکس ها در حالت روز بهتر از حالت شب است اما عملکرد دوربین های گوشی در حالت شب نیز می تواند به طور کلی شما را راضی کند.

در مورد سلفی گوشی نیز باید به این نکته اشاره کنیم که به هر حال Redmi Note 7 یک میان رده به حساب می آید؛ اما نسبت به سایر رقبا عملکرد خوبی دارد و گوشی عکس های سلفی بسیار خوبی تحویل کاربر می دهد. به طور کلی می توان گفت که عملکرد دوربین سلفی در ردمی نوت 7 بهتر از دوربین اصلی گوشی است.

باتری و شارژدهی گوشی شیائومی ردمی 7

از نظر باتری، Redmi Note 7 می تواند نیاز های شما را به طور کلی مرتفع کند. یک باتری 4 هزار میلی آمپر ساعتی در شیائومی ردمی نوت 7 به کار رفته است که باتری با ظرفیت بالا و قدرتمندی به حساب می آید. در کنار آن، پشتیبانی از شارژ سریع نیز مزیت دیگر آن است. اما همانطور که بالاتر نیز اشاره کردیم، در جعبه گوشی خبری از آداپتور سریع نیست و کاربر باید آن را از بیرون تهیه کند یا به شارژر موجود در جعبه اکتفا نماید. نبود آداپتور سریع و هندزفری در جعبه گوشی را میتوان به عنوان بزرگترین نقطه ضعف این گوشی یاد کرد اما با این حال نمی توان منکر سخت افزار نسبتا قدرتمند آن شد.

 باتری ردمی نوت 7 قادر است بیش از 12 ساعت به طور مداوم ویدیوهایی با کیفیت اچ دی پخش کند که عملکرد بالایی به حساب می آید و می تواند در صورت استفاده عادی، بیش از 24 ساعت در دست کاربر باشد و کار را زمین نگذارد!

جمع بندی

در پایان باید بگوییم که شرکت چینی شیائومی شاید هنوز به اندازه سایر شرکت های بزرگ جهانی قدرتمند و شناخته شده نباشد اما می توان آینده روشنی را برای این شرکت و محصولات آن در نظر گرفت. مسیر این روزهای شیائومی مشابه مسیری است که هواوی در روزهای ابتدایی خود طی کرد و همانطور که می بینید امروزه هواوی شانه به شانه ی شرکت های بزرگی مانند سامسونگ و ال جی و … حرکت می کند و پرچم دارهای آن دست کمی از سایر شرکت ها ندارند! پس اگر به دنبال خرید یک گوشی موبایل با کیفیت و در عین حال با قیمت مناسب هستید، بدون شک می توانید محصولات شیائومی را به عنوان یکی از اولویت های خود در نظر بگیرید. گوشی Xiaomi redmi 7 به عنوان یکی از بهترین میان رده های سال 2019 می تواند با امکانات و کیفیت مطلوب خود، هر مصرف کننده ای را راضی کند. برای اطلاعات بیشتر اینجا را کلیک کنید.

 





:: موضوعات مرتبط: شیائومی , ,
:: برچسب‌ها: گوشی شیائومی ردمی 7 , خرید ردمی 7 , قیمت گوشی شیائومی ردمی 7 , گوشی شیائومی Redmi 7 ,
:: بازدید از این مطلب : 150
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 27 دی 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: